Вітаю Вас Гість |

Четвер, 23.11.2017, 08:31

Наші розумники
Категорії
Гуманітарні дисципліни [1]
Природничі дисципліни [4]
Психологія та виховна робота [4]
Початкова школа [0]
Іспити [4]

 

Для учня


Головна » 2016 » Травень » 24 » Чи готова дитина до школи?
10:09
Чи готова дитина до школи?

 

  Чи готова дитина до школи?

Молодший шкільний вік – новий спосіб життя, повʹязаний із початком систематичного навчання. Період навчання характеризується не лише перебудовою режиму, життєвих стосунків і цінностей, але й біологічною перебудовою. На межі шести – семи років настає другий біологічний кризовий період. Він характеризується зростанням рухливої,пізнавальної та емоційної активності дитини. У цей період малюки дуже рухливі, допитливі, активні; спрямовані на самостійність, полюбляють складати, конструювати.

 Програма сучасної школи розрахована не тільки на те, щоб діти отримали певні знання та навички, але й на те, щоб навчити їх самостійно мислити, робити оптимальні висновки при виконанні завдань, щоб активізувати пізнавальну діяльність дітей .

Більшість батьків упевнена, що найважливіше – вміти писати, читати і лічити. Якщо дитина все це вміє, ще не факт, що їй пора до школи. Бо шкільна зрілість насправді складається з трьох частин – фізіологічної, психологічної та інтелектуальної. Зазвичай батьки зосереджуються на останній. І не здогадуються про важливість двох перших. Адже, якщо дитина не готова до школи фізіологічно, це може вилитися у хвороби. А, якщо немає психологічної зрілості (тобто працювати в колективі, знаходити спільну мову з однолітками і вчителем), дитина згодом може відчути відразу до школи і навчання.

Шкільна зрілість виявляється у:

1.Фізіологічній  готовності дитини до школи, що передбачає зубну, кісткову зрілість, зрілість кори головного мозку.

Є спеціальні тести. Основний з них – так званий «філіппінський тест» шкільної зрілості. Дитина має дотягнутися правою рукою через голову до мочки лівого вуха (чи навпаки). Як варіант – прикласти запʹястя до маківки і дотягнутися до вуха кінчиками пальців. Ще одна  ознака: вважається, що до початку навчання в дитини має помінятися мінімум два зуби.

2.Інтелектуальній готовності дитини до школи, що передбачає володіння дитиною певною кількістю знань про явища навколишнього середовища, уміння порівнювати, класифікувати та узагальнювати ці знання, а також певний рівень розвитку пізнавальних здібностей у дитини (мислення, пам'яті, сприймання, уяви, уваги).

3.Комунікативній готовності, що передбачає володіння навичками взаємодії з дорослими, однолітками, а саме: знання моральних норм та правил поведінки (вміння слухати, не перебиваючи, вміння вибачати і вибачатися, співчувати, врахо­вувати настрій та бажання інших людей тощо).

4. Емоційно-вольовій готовності, що передбачає уміння:

·       робити не лише те, що подобається, а й те, що необхідно зробити (довільність поведінки);

·        поставити мету, виявити певні зусилля у випадку подолання перешкод, оцінювати результати своєї діяльності.

·        розуміти й адекватно виражати свої емоції;

·        свідомо підкорятися загальним правилам та вимогам;

·        уважно слухати й виконувати самостійно найпростіші усні вказівки дорослого;

·        самостійно діяти за зразком (точно відтворювати, діяти за аналогією).

 5.Мотиваційній готовності, що передбачає чітко сформовану позицію школяра, коли дитина:

•  має належне уявлення про школу;

*

•  позитивно ставиться до шкільних занять, загальноприйнятих норм дисципліни;

•  віддає перевагу урокам грамоти й лічби, а не заняттям дошкільного типу (малювання, фізкультура, трудове навчання тощо);

*>

•  визнає авторитет учителя.

 

Отже, головне наше завдання – допомогти дітям адаптуватися до нових умов, налагодити правильні, добрі стосунки з однолітками, вчителями. Цього досягти легше, якщо дитина відвідувала дошкільний заклад.

 

Категорія: Психологія та виховна робота | Переглядів: 70 | Додав: Mak | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]