Вітаю Вас Гість |

П`ятниця, 22.09.2017, 07:12

Наші розумники
Категорії
Інформатика [1]
Фізика [0]
Астрономія [0]
Математика [0]
Географія [0]
Хімія [3]
Біологія [0]

 

Для вчителя


Головна » Файли » Природничі дисципліни » Хімія

Конспект уроку 9 клас
21.02.2016, 12:41

 

Тема уроку   Електролітична дисоціація

Цілі: узагальнити знання про електролітичну дисоціацію кислот, основ, солей; сформувати предметні уміння складати повні, скорочені рівняння реакцій; показати практичне застосування знань;  розвивати інтелектуальні уміння та інтерес до знань і навичок самоаналізу й самоконтролю; готувати до спілкування та співпраці у групі.

Матеріально – технічне та дидактичне оснащення уроку:  таблицярозчинності, картки консультантів; відповіді до кросворду, тестування, плакат «Асоціативна  квітка»; дидактичні матеріали (алгоритм «Складання йонних рівнянь», тестові завдання, картки із завданнями для самостійної роботи).

Тип уроку:  застосування знань, умінь і навичок

Вид уроку: робочий семінар

Прогнозовані результати: учні закріпили й скорегували знання з теми, набули практичних умінь писати йонні рівняння у повному та скороченому вигляді, працювати у малих групах, навчилися визначати, коли реакції йонного обміну будуть йти до кінця.

Хід уроку

І Організаційний етап

Діти! Сьогодні ми проведемо заняття у формі  робочого семінару. Тема -  «Електролітична дисоціація». До початку заняття ми поділилися на групи. У нас чотири групи. Оберіть у кожній групі консультанта.  Я даю консультантам картки із зазначеними прізвищами учнів.  За кожну правильну теоретичну відповідь Ви отримуєте 1 бал, який консультант внесе у картку. Відповідь на перше теоретичне запитання дає один із учасників першої команди, на друге питання – із другої команди і так далі. Зрозуміло? Зараз ми  пригадаємо ті  поняття, до  яких будемо звертатися при виконанні завдань. Вам потрібно закінчити речення, яке я буду озвучувати.  Це дасть змогу заповнити кросворд і прочитати ще одне дуже важливе поняття.

Корегувальна частина уроку

1.Процес електролітичної дисоціації вивчав шведський вчений … ( Арреніус).

2.Електроліти, які частково розпадаються на йони називаються … (слабкими).

3. Частинки, що є носіями електричного струму у металів називаються … (електрони).

4. Негативно заряджений електрод називається …(катод).

5. Речовини, які дисоціюють з утворенням катіонів Гідрогену називаються…(кислоти).

6. До електролітів належать речовини із ковалентним ….зв’язком (полярним).

7. Речовини, які дисоціюють з утворенням гідроксид йонів називаються …( основи).

8. Електроліти, які повністю дисоціюють на йони називаються …(сильними).

9. Процес розпаду електролітів на заряджені частинки називається … (дисоціація).

10. Позитивно заряджені частинки називаються … (катіони).

11. Зв’язок в електролітів здебільшого ….(йонний).

12. Як називаються речовини, які розпадаються у водних розчинах чи розплавах на йони …( електроліти).

 

Приступаємо до виконання тестових завдань.  Зверніть увагу, що у питаннях тестів може бути кілька правильних відповідей. Не забувайте користуватися таблицею розчинності лугів, солей, кислот. На виконання тестових завдань відводиться 7 хвилин.

Тестові завдання

  1. Чи засвітиться лампочка приладу, якщо його електроди занурити у склянку із дистильованою водою?

        а)  так                                                          б) ні

2. Які з речовин належать до сильних електролітів?

а)  сульфатна кислота                       б) карбонатна кислота

в) калій  гідроксид                             г) магній (ІІ) гідроксид

3.Які з вказаних речовин належать до слабких електролітів?

а) бромідна кислота                          б) силікатна кислота

в) натрій гідроксид                            г) купрум  (ІІ) гідроксид

4. Розчини яких солей під час дисоціації будуть утворювати бромід – йони?

а) KBr;         б) CaBr ;         в) PbBr  ;         г) NaBr.

5. За яких умов реакції йонного обміну  йтимуть  до кінця. Коли в результаті реакції утворилися:

а) розчинні речовини;                              б) осад;

в) газ;                                                        г)  вода.

6. Між якими йонами у розчині можлива взаємодія?

а) Н+ + Н+;   б) Н+ + ОН-;      в) Са2+ + СО32-;       г) СО32-   + ОН-.

7. Між розчинами яких речовин можлива реакція?

а) K2 SO4і H2 SO4 ;   б)Na2 SO4 і   HCl;   в)Al2 (SO4 )3і Ba (NO3 )2;г) K2SiO3і   HNO3.

8. У результаті взаємодії яких речовин утвориться осад?

а)AgNO3  і Na3PO4 ; б)CuSO4 і NaOH;   в)H2SO4 і Ba(NO3) ; г) KOH             і HCl.

Перевіряємо чи правильно ви виконали тестові завдання

Код відповідей

Питання

Відповідь

 

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

а

 

  +

 

    +

 

 

 

 

б

  +

 

  +

    +

    +

   +

 

   +

в

 

  +

 

 

    +

    +

    +

    +

г

 

 

   +

    +

    +

 

     +

 

 

Критерії оцінювання: * 0-1 помилка -5 балів; * 2- 3 – 4б.; 4–3 б.

Порахуйте кількість балів. Прошу консультантів внести бали у таблицю.

Навчальна частина

Попрошу по одному учаснику до дошки, щоб написати рівняння реакції у молекулярній та йонній (повній та скороченій) формах.

І група

Нітратна кислота + натрій хлорид

ІІ група

Купрум (ІІ) сульфат + натрій гідроксид

ІІІ група

Натрій карбонат + хлорид на кислота

ІV група

 Натрій гідроксид + хлоридна кислота

Прошу консультантів внести у таблицю за правильно виконане завдання 3 бали.

Творче завдання

Користуючись таблицею розчинності підберіть таку пару речовин, взаємодія між якими у водному розчині буде виражена такими скороченими рівняннями:

І група

+  + СО32-  = Н2 О  + СО2

Н+  +  ОН-  =Н2 О

ІІ група:

Fe2+  + 2 OH-  =Fe(OH)2

H+  +   OH-  =H2 O

ІІІ група:

Ba2+  + SO42-   = BaSO4

Cu2+   +2 OH-  = Cu(OH)2

ІV група:

Al3+   + 3OH-  =Al(OH)3

Ag+  +Cl-    =AgCl

 

Асоціативна квітка

На кожній пелюстці нашої квітки написана формула речовини. Пелюстки потрібно між собою   з’єднати   таким чином, щоб між ними була можлива взаємодія й утворилися речовини, формули яких свідчили б про утворення осаду, газу, малодисоційованої речовини. Не забувайте користуватися таблицею розчинності.

Отже, ми виконали усі завдання. Прошу експертів підрахувати загальну кількість балів кожного члена команди.

Оцінювання.

Домашнє завдання: повторити матеріал теми «Електролітична дисоціація»

Список використаної літератури

  1. Ковальова В.Д. Дидактичні матеріали – Харків «Основа», 2014, с.28
  2. Малахова Н.М. Пізнавальні завдання з хімії 7 – 9 класи – Харків «Основа», 2011 – 110с
  3. Триполко О.В. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках хімії – Харків «Основа», 2011 – 110с.

 

 

Категорія: Хімія | Додав: kacevichluda
Переглядів: 161 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]