Вітаю Вас Гість |

П`ятниця, 22.09.2017, 07:16

Наші розумники

 
Головна » 2014 » Березень » 15 » Співпраця у новому форматі
18:26
Співпраця у новому форматі

«Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дитини». Під таким гаслом 5 березня 2014 року на відбувся  круглий стіл за участю педагогічних працівників  ДНЗ «Лісова казка» № 3 та НВК «Ківерцівська ЗОШ І ст. – Ківерцівська районна гімназія» з теми: «Реалізація змістових компонентів наступності дошкільної освіти та початкової школи».

Під час зустрічі обговорювалася одна із важливих педагогічних проблем – проблема забезпечення наступності між дошкільним вихованням і шкільним навчанням дітей, яка із прийняттям нових Державних стандартів дошкільної та початкової освіти залишається  актуальною.

Дискусію розпочали директор НВК  Л. С. Кацевич та завідувач ясел- садочку В. О. Мельничук , у виступах  яких було наголошено на необхідності обміну досвідом щодо форм і методів навчання та виховання у старших групах садочку та перших класах початкової школи, адже взаємна поінформованість – перший крок до плідної співпраці.

Наступність забезпечує поступовий перехід від попереднього вікового періоду в житті дитини до нового, поєднання щойно здобутого дитиною досвіду з попереднім. З одного боку, вона передбачає спрямованість навчально-виховної роботи в дошкільному навчальному закладі на вимоги, які будуть пред'явлені дітям в школі, а з іншого — на опору вчителя на досягнутий старшими дошкільниками рівень розвитку; на здобуті у дошкільному навчальному закладі та сім'ї  знання, навички і досвід дітей; на активне використання їх у навчально-виховному процесі. Саме у такому напрямку відбувалося обговорення особливостей  навчання  у садочку і перших класах початкової школи, про що розповіли вихователь – методист С. Й. Чернота та заступник директора  В. Й.  Попович. А присутні вихователь старшої групи садочка  Л. О. Вакулінська, учителі перших класів Л. В. Залєсова та Н. В. Трокун, керівник гуртка «Англійська для дошкільнят» Л. В. Шковорода, учитель англійської мови початкових класів В. А. Друкачук  проаналізували нові навчальні програми, вказали на їх переваги та недоліки, зупинились на провідних  формах  та  методах навчання і вихованння дітей 5-7 річного віку, наголошували на необхідності  на практиці забезпувати  тісний  зв'язок у змісті дошкільної та початкової освіти.  

Безперечно, що початок  шкільного навчання для дітей супроводжується певними психологічними труднощами, тому для дорослих важливо забезпечити  природне і комфортне їх входження в нові умови життя. На такому підході наполягав ще В. О. Сухомлинський. Він писав: «Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те, що робила вчора. Нехай нове з'являється в її житті поступово і не збентежує лавиною переживань».

Про те, що підготовка  дитини  до школи не може зводитися лише до навчання читання, письма, рахунку зауважили  і психологи  ДНЗ  Г. М. Губська та  гімназії  Н. П. Пивовар. Їх  як  практиків , в першу чергу, цікавить рівень функціональної  готовності дитини до навчання,  яка виявляється у фізіологічній, інтелектуальній, комунікативній,емоційно- вольовій, мотиваційній готовності.  Г. М. Губська та Н. П. Пивовар наголошували  на необхідності  системної  роботи  з  батьками,  пропаганді  серед них   психолого- педагогічних  знань про дітей. 

Усі учасники круглого столу були одностайними у думці, що  лише  у співпраці,  у постійному діалозі  в  площині  педагоги – діти та їх батьки можна досягти  спільного  позитивного  результату  - успішного переходу  дитини  до  умов  шкільного  навчання, не втратити  її здоров’я, розвинути стійке і впевнене бажання вчитися.

 В.Й. Попович,

заступник директора НВК

«Ківерцівська ЗОШ І ст. –

 Ківерцівська районна гімназія»

 

 

 

 

 

Переглядів: 399 | Додав: Mak | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]